wtorek, 16 września 2014

Egocentryk

Ciekawi mnie ostatnio filozofia grecka. Konkretnie poglądy Platona i to jak postrzegał on świat oraz ludzi. Czy wszystko co jest wokół nas to idealna materia, której my - zwykli śmiertelnicy, za pomocą zmysłów pojąć nie potrafimy? Kontrowersyjny temat..

Wiecie, że lubię diametralnie zmieniać tematy, zatem teraz też was nie zawiodę.

W mej głowie ciągle przywołują się jakieś wspomnienia, a ja tego bardzo nie lubię. Znaczy tak.. lubię wspomnienia, ale budzą we mnie ambiwalentne uczucia, co nie jest już tak fajne. Z jednej strony przypominają różne przyjemne sytuacje, ale również nieprzyjemne ekscesy, przez które słowo wspomnienia dla mnie jest pejoraktywne. Przy dobrych wspomnieniach odczuwamy efemeryczne szczęście, a zaraz potem dociera do nas świadomość tego, że już nigdy drugi raz tego samego nie przeżyjemy, natomiast z przykrymi reminiscencjami jest zupełnie odwrotnie. Obawiamy się, że przykrość spotka nas ponownie i tym samym tracimy czas na zamartwianiu się, zamiast korzystaniu z życia. Może każdy ma inaczej, nie mam pojęcia, mogę snuć tylko hipotezy..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz